2015-12-11

Co zmieniło się odkąd zostałam mamą?

Przez jakieś 7 miesięcy starałam się oswoić z myślą, że będę mamą, czytałam poradniki, rozmawiałam z innymi mamami na przeróżne tematy związane z macierzyństwem, próbowałam sobie wyobrazić, jak wygląda życie z dzieckiem. W ciąży i po porodzie, a także we wczesnym macierzyństwie zachodzi bardzo dużo zmian w życiu kobiety, przed którymi raczej nie można się uchronić. Na nic zda się też czytanie poradników dla mam, ponieważ w praktyce wszystko wygląda inaczej. 


Pierwsze miesiące z nowym członkiem rodziny bywają trudne, ale tak lubię wracać wspomnieniami do nich. Pamiętam, jak przez całą ciążę i jeszcze kilka miesięcy po porodzie miałam piękne, lśniące i dość gęste włosy, które teraz ciężko jest ułożyć, bardzo wypadają i zazwyczaj je związuję. Niestety przeżywa to większość mam i jedyne, co możemy zrobić, to brać odpowiednie witaminy i stosowac dobre kosmetyki na porost włosów, a także odżywki lub balsamy, które nawilżą nasze włosy.
Przytyłam może z 16 kg, z których większość poszło w brzuch. Nigdy jakoś nie miałam problemu z moim brzuchem, ale teraz widzę, że dojście do formy po porodzie może zająć trochę czasu. 
Czy jestem bardziej cierpliwa? Mam dużo cierpliwości do Olinka (tak mówimy do niego w skrócie), gorzej z tym starszym dzieckiem (czyt. partnerem).
Nigdy nie byłam jakąś super panią domu, a teraz i ugotuję i upiekę coś dobrego. Wyszukuję ciągle nowych przepisów, żeby mój maluch jadł nie tylko smacznie, ale też zdrowo.
Najbardziej zmieniają się priorytety, chociaż może nie każdy ma taki rodzicielski instynkt. Przed ciążą paliłam jak smok ;) To był strasznie głupi nałóg i teraz postrzegam palenie (szczególnie u kobiet) jako mało atrakcyjne, ponieważ dopiero teraz wiem, jak śmierdziałam! Fuj! Rzuciłam dla zdrowia, rzuciłam, bo w Anglii papierosy są bardzo drogie, rzuciłam, bo mój chłopak (teraz już narzeczony i tata Oliego) strasznie mi truł... wiecie co. Ale przede wszystkim rzuciłam, bo chciałam być mamą. Taką miałam silną wolę.
Zawsze wiedziałam, że będę młodą mamą i teraz, gdy nią jestem, nic bym nie zmieniła. Jak to mówią "Jest to najtrudniejszy zawód w życiu, a zarazem najlepszy".




Podobaja Wam się wpisy po polsku?
Co u Was, mamuśki zmieniło się odkąd macie dzieci?

1 comment:

  1. Pięknie wyglądacie ! Zazdroszczę wszystkim młodym mamą, ja też bym chciała już stworzyć rodzinę <3 .

    Naprawdę jesteście piękni !

    www.pauladowlasz.blogspot.com

    ReplyDelete

podobne wpisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...